Odwiedziło nas:

3 latki KRASNOLUDKI PDF Drukuj Email

 

NAUCZYCIELKI GRUPY: mgr Maria Jolanta Sawicka, mgr Małgorzata Parciak

TEMATY KOMPLEKSOWE NA MIESIĄC KWIECIEŃ



  1. Rozkosz słuchania czyli przygoda z książką
  2. „Kto mieszka w wielkanocnym jajku i inne ciekawe sprawy”

 

Zamierzenia dydaktyczno- wychowawcze

na miesiąc KWIECIEŃ

dla grupy dzieci 3 letnich

Dziecko:

  • Aktywnie uczestniczy w spotkaniu autorskim z panią Agnieszką Frączek – autorką książek i opowiadań dla dzieci
  • Wie, kto to jest ilustrator , zna zasady właściwego obchodzenia się z książką, porównuje książkę nową i zniszczoną
  • Wspólnie z autorką i kolegami spróbuje ułożyć wiersz
  • Pokazuje ulubione ilustracje w książkach, potrafi wypowiedzieć się na temat ulubionych bohaterów
  • Wspólnie z kolegami stworzy przedszkolną księgarnię
  • Uważnie słucha opowiadań i bajek czytanych przez panią bibliotekarkę i zaproszonych gości
  • Przyjmuje w zabawie różne role społeczne: pracownika księgarni, sprzedawcy, klienta, aktora, kucharki, kelnera
  • Spróbuje wejść w rolę poprzez ruch, naśladując dmuchanie piórka, balonu, pieczenie kiełbasek, piłowanie drewna itp.
  • Podczas zabawy w teatr spróbuje operować przygotowanymi wcześniej sylwetami: łabędzia, kury, kota, kaczki, gęsi itp.
  • Rozwija wyobraźnię udzielając odpowiedzi na pytanie typu „Co by było, gdyby nie było wody/koła/kwiatów itp.
  • Obserwuje rośliny w terenie, prawidłowo posługuje się lupą
  • Spróbuje wyciągnąć wnioski z przeprowadzonych eksperymentów: „Co pływa, a co tonie?”, „Które jajko utonie?”, „Czy można zobaczyć powietrze?”
  • Uczy się zdrowej rywalizacji podczas konkursu „Kto pierwszy z pisanką do mety”
  • Doskonali koordynację wzrokowo-ruchową przenosząc kubek z częściowo wypełnioną wodą z określonego miejsca na miejsce
  • Bierze udział w zabawie kreatywnego myślenia, wymieni słowa wg określonych zasad treściowych np. rzeczy tylko miękkie
  • Spróbuje narysować palcem na plecach kolegi wzór podany na kartce
  • Wie, w jaki sposób należy dbać o rośliny w kąciku przyrody, obserwuje wzrost roślin, podlewa je i pielęgnuje
  • Troszczy się o ogród przedszkolny, wysadza w nim bratki
  • Używa określeń położenia przedmiotów w przestrzeni: wysoko – nisko, obok, na, pod
  • Przyswaja w zabawie określenia czasu: teraz, najpierw, potem
  • Porównuje liczebność zbiorów i grupuje je wg podanych cech
  • Dostrzega rytm w krótkich wyliczankach, wierszykach i opowiadaniach z powtarzającym się motywem
  • Poszerza wiedzę na temat tradycji Świąt Wielkanocnych: palma wielkanocna, pisanki, koszyczek ze święconką itp.
  • Zna tradycję oblewania się wodą w poniedziałek wielkanocny
  • Wykona z różnorodnego materiału świąteczne stroiki
  • Rozwinie inwencję i pomysłowość projektując wzory na pisance
  • Wykona pracę zbiorową pt. „Świąteczny baranek”
  • Uczy się piosenek pt. „Święta – biją dzwony”, „Kwiatowa wróżka”
  • Uczy się wierszy pt. „ W przedszkolnym ogrodzie”, „Wiosenne kwiaty”
  • Bierze udział w zabawach z elementami czworakowania, skoku, podskoku oraz wspinania się
  • Spróbuje pokonać przeszkodę skacząc obunóż w przód z twardego podłoża na miękkie
  • Podczas zabawy przekracza płaskie przeszkody utworzone z krążków i małych obręczy
  • Rozumie konieczność dbania o czystość Ziemi, segregowania śmieci do odpowiednich pojemników
  • Podczas wycieczek i spacerów zachowuje ostrożność wobec osób nieznanych, przestrzega zakazu przyjmowania upominków od obcych /przestrzega zakazu zbliżania się do nieznanych zwierząt

KWIECIEŃ W WIERSZU I W PIOSENCE


Wiersz " W przedszkolnym ogrodzie"

Tu w przedszkolnym ogrodzie,

a bywamy w nim co dzień,

oglądamy i krzewy i drzewa.

I widzimy u góry niebo słońce i chmury,

i słyszymy, gdy ptaszek nam śpiewa.

Kto się bardzo postara

może spotkać tu zaraz

bardzo małe ruchliwe zwierzęta.

By mrowiska nie ruszać,

a motylka nie płoszyć –

o tym każdy przedszkolak pamięta.

 

Wiersz " Wiosenne kwiaty"

Już kwiaty zakwitają
w ogrodach i na łąkach.
Mówią o tym, że nadszedł
czas wiosny i słonka.
I szepczą "Będziemy rosnąć ładnie,
jeśli deszczyk na nas spadnie".

 

Piosenka

" Kwiatowa wróżka"

Co to za ogrodnik posiał kwiatów tyle:

tulipany i kaczeńce, bratki i żonkile.

Spytaj więc bociana i spytaj skowronka:

kto te kwiaty kolorowe posadził na łąkach?

A może to wróżka, co wszystko czaruje.

drzewa, łąki i ogrody kwiatami maluje.

Ref: To wiosna, to wiosna,

zielona wiosna,

razem z deszczem,

ciepłym deszczem

kwiaty nam przyniosła.

 

Piosenka

" Święta - biją dzwony"

Ciasto pachnie na świątecznym obrusie, obrusie,

wokół stołu się krzątają mamusie, mamusie.

Wszyscy poważni są tego ranka,

niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.

Ref. Święta, święta biją dzwony,

każdy dzwon jak roztańczony,

tańczy, tańczy każdy dzwon,

bim – bam – bom, bim – bam – bom.

Szynka mruga z okrągłego półmiska, półmiska,

tatuś chętnie by z radości zagwizdał, zagwizdał.

Wszyscy poważni są tego ranka,

niech nas rozśmieszy wesoła pisanka.

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

 

Ta strona może używać cookies Aby dowiedzieć się więcej na temat plików cookie i jak je usunąćpolityka prywatnośi.

Akceptuje cookies na tej stronie.

EU Cookie Directive Module Information